اخبار و مقالات

طرفداران جهانی میگوی ایران صف کشیدند/ پیش‌بینی صادرات ۲۵ هزار تن میگو
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:06:16
طرفداران جهانی میگوی ایران صف کشیدند/ پیش‌بینی صادرات ۲۵ هزار تن میگو


















طرفداران جهانی میگوی ایران صف کشیدند/ پیش‌بینی صادرات ۲۵ هزار تن میگو
تاریخ: 1395/04/23
شماره: 7083
بازدید: 30
با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی به‌دلیل وجود بیماری لکه‌سفید میگو، درخواستی‌هایی بیش از حد تولید برای صادرات میگو داریم.
 
مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌دلیل وجود بیماری لکه‌سفید میگو در برخی کشورهای بزرگ تولیدکننده دنیا همچون اکوادور، شاهد افزایش قیمت جهانی این محصول هستیم.

عیسی گلشاهی افزود: از دو ماه گذشته شاهد درخواست‌هایی از برخی کشورهای اروپایی و کشورهایی چون روسیه، چین و ویتنام به میگوی ایرانی بودیم و انتظار داریم در سال جاری میزان صادرات افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که تقاضا برای میگوی ایرانی بیش از ۳۰ هزار تن برآورد شده است، پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان میگوی کشورمان بتوانند ۲۲ تا ۲۵ هزار تن از این آبزی تولید کنند.

گلشاهی درباره اطمینان از تأمین به اندازه میگو برای مشتریان خارجی ادامه داد: با تجاربی که تولیدکنندگان از سال‌های قبل با وجود بیماری دارند، نگرانی از کاهش تولید در سال جاری نداریم.

وی از انعقاد قرارداد برخی کشورها با تولیدکنندگان ایرانی خبر داد و تصریح کرد: تولیدکنندگان ایرانی با کشورهای روسیه، چین و ویتنام قرارداد بسته‌اند و تعیین قیمت نهایی نیز در زمان تحویل محصول مطابق قیمت روز محاسبه می‌شود.

گلشاهی یادآور شد: تقاضای کشور روسیه بسته‌ بندی میگوها در وزن‌های شش کیلوگرمی است و از سوی کشور چین و ویتنام نیز درخواست بسته‌ بندی‌های یک کیلو و ۸۰۰ گرمی داریم.

مصرف‌کنندگان، بی‌نصیب از رؤیت شناسنامه در قزل‌آلا

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات ایران صادرات قزل‌آلا در سال جاری را مناسب خواند و تأکید کرد: در صورت مساعدت‌های بیشتر سازمان دامپزشکی کشور، روند صادرات قزل‌آلا تسهیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: شناسنامه‌ دار کردن ماهی قزل‌آلا نیز مراحل پایانی را می‌گذارند؛ به‌گونه‌ای که از مراحل اولیه تولید محصول یعنی تخم چشم‌زده، بچه ماهی و سپس مزارع پرورشی کد شناسایی وجود دارد.

گلشاهی همچنین گفت: سازمان دامپزشکی کشور باید اقداماتی را برای اجرایی شدن سریع کد ردیابی انجام دهد تا مصرف‌کنندگان نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

 
منبع خبر: خبرگزاری ایانا